TEXT NECK

7 τρόποι να προλάβουμε το αυχενικό σύνδρομο του κινητού

Περνάτε πολλές ώρες πάνω από το κινητό σας; Τότε σίγουρα ο αυχένας σας διαμαρτύρεται.

7 τρόποι να προλάβουμε το αυχενικό σύνδρομο του κινητού
Αθήνα

Ο αριθμός των χρηστών smartphone αναμένεται να ξεπεράσει παγκοσμίως τα 2 δις τον επόμενο χρόνο. Για τους γιατρούς αυτό μεταφράζεται σε 2 δις κόσμου που θα υποφέρει από αυχενικούς πόνους. Υπάρχει μια αυξανόμενη ανησυχία στην ιατρική κοινότητα ότι η παρατεταμένη χρήση των smartphone που τραβούν το βλέμμα προς τα κάτω, αυξάνει την πίεση στην αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης και δημιουργεί αυτό που λέμε «αυχενικό σύνδρομο του κινητού».

Η φυσιολογία λέει πως το ανθρώπινο κεφάλι ζυγίζει από 4,5 - 6 κιλά όταν βρίσκεται σε ουδέτερη θέση. Αυτό το βάρος σχεδόν διπλασιάζεται από τις πιέσεις που δέχεται όταν το κεφάλι πέφτει μπροστά 15ο, φτάνει τα 18 κιλά όταν το κεφάλι παίρνει κλίση 30ο και μπορεί να φτάσει και πιέσεις που αντιστοιχούν σε 30 κιλά όταν το κεφάλι πέφτει μπροστά σε θέση 60ο. Αυτό φυσικά δεν είναι πρόβλημα όταν στέλνουμε ένα μήνυμα, αλλά όταν περνάμε παραπάνω από δύο ώρες την μέρα πάνω από το κινητό κατ' αυτόν τον τρόπο, τότε υπάρχει σοβαρό θέμα. Η έλξη της βαρύτητας δημιουργεί αδικαιολόγητη πίεση στην σπονδυλική στήλη.  

Όταν η στάση του ατόμου είναι σε όρθια θέση, το κεφάλι παραμένει σωστά ισορροπημένο στον λαιμό. Αλλά όταν το κεφάλι γέρνει μπροστά, υπάρχει όλο και λιγότερη υποστήριξη. Οι θέσεις με το κεφάλι γυρτό μπροστά για παρατεταμένες χρονικές περιόδους δημιουργούν πονοκεφάλους, ζαλάδες, οσφυαλγίες, πόνους στα γεννητικά όργανα, στους ώμους και μουδιάσματα στα άνω και κάτω άκρα. Η κακή υποστήριξη του κεφαλιού για μεγάλα χρονιά διαστήματα μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε χειρουργικές επεμβάσεις.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε αυτά τα δυσάρεστα αποτελέσματα; Οι ειδικοί λένε πως αυτοί οι εφτά τρόποι θα μας βοηθήσουν να αποτρέψουμε τα άσχημα αποτελέσματα που δημιουργεί η χρήση που κάνουμε με το κινητό μας.

1. Ανασηκώστε το τηλέφωνο σας:

Προκειμένου να μη σκύβουμε για να δούμε ή να κάνουμε αυτό που θέλουμε μπορούμε να ανυψώσουμε την συσκευή μας στο ύψος των ματιών. Σίγουρα δεν είναι τόσο βολικό όσο το να γείρουμε πάνω από το τηλέφωνο, αλλά θα μας γλιτώσει από πόνους και πιασίματα.

2. Απλά αφήστε το κινητό κάτω

Αν το προηγούμενο βήμα φαίνεται πάρα πολύ δύσκολο, υπάρχει μια ακόμη επιλογή. Αποφύγετε να κάνετε άσκοπη χρήση του κινητού σας τηλεφώνου. Πολλές από τις δυνατότητες που έχουμε από το κινητό γίνονται και από τον υπολογιστή του γραφείου και πολλές από τις εφαρμογές που μέχρι πρότινος υπήρχαν μόνο στο κινητό, τώρα είναι διαθέσιμες και για PC (iMessage, whatsapp κ.α.). Και αν πρόκειται απλά να σερφάρετε στο διαδίκτυο γιατί να το κάνετε από το κινητό όταν μπορείτε να το κάνετε σε μια μεγαλύτερη οθόνη;

3. Κάντε ένα διάλειμμα

Όσοι χρησιμοποιούν πάρα πολύ το κινητό τους λόγω δουλειάς, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν κάποια διαλείμματα, μακριά από αυτό. Ένας καλός εμπειρικός κανόνας λέει πως για κάθε 15' χρήσης του τηλεφώνου πρέπει να αντιστοιχούν 5' διαλείμματος από αυτό. Αφήστε το στην άκρη, σηκωθείτε, περπατήστε και επ'ουδενί μην νιώσετε ενοχές που για λίγες στιγμές δεν το έχετε στα χέρια σας.

4. Τεντωθείτε ελεύθερα

Υπάρχουν απλές ασκήσεις stretching που ανακουφίζουν τους μύες και τους τένοντες και μπορούμε να τις κάνουμε όπου κι αν βρισκόμαστε. Μια πολύ απλή και ανακουφιστική άσκηση είναι η στροφή του κεφαλιού αριστερά, επιστροφή σε ουδέτερη θέση και στη συνέχεια στροφή του κεφαλιού στα δεξιά. Στη συνέχεια γέρνουμε το κεφάλι δεξιά (αυτί -ώμος), επιστροφή σε ουδέτερη θέση, επανάληψη στην αριστερή πλευρά.

5. Τα χρυσά μαθήματα yoga

Εφόσον υπάρχει διαθέσιμος χρόνος, η yoga θα γίνει το γιατρικό σας για τους πόνους κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης και αυτή με τη σειρά σας θα σας ευγνωμονεί. Οι ιδανικές ασκήσεις για το ξεμπλοκάρισμα του αυχένα περιλαμβάνουν την επέκταση του λαιμού και το τέντωμα και την ενδυνάμωση των χεριών. Η yoga ενδείκνυται για όσους υποφέρουν από πιασίματα και έχουν επιβαρυνθεί από την κακή στάση του σώματος.

6. Ταξιδεύετε με αεροπλάνο; Προσπαθήστε να μην κοιμηθείτε

Συχνά οι ταξιδιώτες αποκοιμιούνται σε παραμορφωμένες στάσεις. Όταν αυτό συμβαίνει το κεφάλι συχνά πέφτει από το κέντρο του λαιμού και αυτό προωθεί την ανισορροπία. Επίσης όταν κοιμόμαστε στο κρεβάτι καλό θα είναι να αποφεύγουμε την στάση μπρούμυτα γιατί ο λαιμός δεν βρίσκεται σε σωστή θέση.

7. Υπάρχει μια εφαρμογή για να τα καταφέρετε

Σε όλους όσους όλα αυτά φαίνονται δύσκολα για να τα ακολουθήσουν, (ειρωνικά) υπάρχει μια εφαρμογή για smartphone που μπορεί να τους βοηθήσει. Ο φυσιοθεραπευτής Dean Fishman δημιούργησε το app για Android "Text Neck". Η εφαρμογή εμφανίζει ένα πράσινο φως όταν ο χρήστης κρατάει σε σωστή στάση το κινητό του τηλέφωνο και ένα κόκκινο όταν δεν συμβαίνει αυτό. Επίσης το κινητό δονείται όταν ένας χρήστης γέρνει το κεφάλι πολύ περισσότερο απ΄ όσο πρέπει και ακόμη υπολογίζει τον μέσο όρο της γενικότερης στάσης του σώματος.

woman.in.gr

Ευεξία:  Περισσότερα Θέματα