Τρίτη 07 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
La Grece J'aime: Ένα πρότζεκτ που αγαπάει την ελληνική μόδα

La Grece J’aime: Ένα πρότζεκτ που αγαπάει την ελληνική μόδα

Μία ανάσα φρέσκου αέρα. Ένα αισιόδοξο πρότζεκτ που δεν πτοείται από την κρίση. Μία πλατφόρμα προώθησης της ελληνικής μόδας στο εξωτερικό.

Eυφροσύνη Παπαναστασίου

Η Ρούλα Μπάγια, η γυναίκα πίσω από το La Grèce J’aime, μας μιλάει για τα ελληνικά ταλέντα και τον πολλά υποσχόμενο χώρο της Ελληνικής μόδας.

1.ΠώςξεκίνησεηιδέατουLa Grèce J’aimeκαιγιατίεπιλέξατεένα γαλλικόόνομα;

Όσο οξύμωρο και αν ακουστεί παρόλο που τοLaGrèceJ’aimeείναι ένα πολύ φιλόδοξο και αισιόδοξοprojectξεκίνησε από μια άρνηση. Πριν από περίπου ενάμιση χρόνο παρατήρησα πως σταsocialmediaαναπαράγονταν μια εικόνα για την χώρα μας άκρως επικίνδυνη και κατά την άποψη μου εντελώς «μαύρη». Έβλεπα παντού δημοσιεύσεις που προέβαλαν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό ένα κλίμα απαισιοδοξίας την ίδια στιγμή που εγώ έβλεπα γύρω μου πολλούς νέους ανθρώπους να στρέφονται στα ταλέντα και την δημιουργικότητα τους. Εγώ και η συνεργάτιδά μου Γιώτα Κοκκινοβασίλη θέλαμε με κάποιον τρόπο να ανατρέψουμε αυτή την εικόνα, αυτή την άποψη που ήθελε την Ελλάδα να έχει πάψει να δημιουργεί, να εμπνέει, να εμπνέεται και κυρίως να παράγει ανταγωνιστικά προϊόντα.

Αφού λοιπόν όλο αυτό έχει σχέση με την χώρα μας θέλαμε η λέξη «Ελλάδα» να υπάρχει με κάποιον τρόπο στο όνομα τουsite.Προτιμήσαμε την γαλλική αντί της αγγλικής λέξης μιας και δυστυχώς το«Greek»έχει χρησιμοποιηθεί πολύ και πολλές φορές με λάθος τρόπο. Η λέξηGreekείναι συνδεδεμένη κυρίως με το παρελθόν της Ελλάδας ενώ τοLaGrèceJ’aimeείναι έναsiteφρέσκο που έχει ως στόχο την ανάδειξη της σημερινής Ελλάδας.

2. Ποια η ανταπόκριση στοprojectσας; Παρατηρείτε να υπάρχει από το εξωτερικό δυσπιστία απέναντι στην Ελλάδα;

Τοsiteόπως προανέφερα είναι στα αγγλικά και στα ελληνικά γιατί για εμάς είναι απολύτως απαραίτητη η εξωστρέφεια. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχειτο διαδίκτυο και οι ελληνικές επιχειρήσεις να μην εκμεταλλεύονται αυτό το πολύτιμο εργαλείο. Ήδη το 24% των αναγνωστών μας είναι από το εξωτερικό και στο χέρι μας είναι να κάμψουμε τις όποιες δυσπιστίες έχουν απέναντι στην Ελλάδα οι άνθρωποι που ζουν στο εξωτερικό.

Από πάντα οι εξαγωγές προϊόντων από την Ελλάδα ήταν λιγοστές όχι γιατί τα προϊόντα μας ήταν κατώτερα των αλλοδαπών αλλά λόγω καθυστερήσεων.Δεν φημιζόμαστε για την συνέπεια μαςκαι σε συνδυασμό με την «μαύρη» εικόνα που αναπαράγουν τα διεθνή μέσα για την χώρα μας τα πράγματα δυσκολεύουν καθημερινά.Η ελληνική μόδα νομίζω πως είναι άγνωστοςόρος για τονδιεθνή καταναλωτή ακριβώς για τους λόγους που προανέφερα. Καιρός λοιπόν να αρχίσουν να την ανακαλύπτουν.


3. Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει τους Έλληνες δημιουργούς από τους ξένους;
Πιστεύω πως πολλοί έλληνες σχεδιαστές κουβαλούν μαζί τους στοιχεία που τους κάνουν να ξεχωρίζουν από τους ξένους συναδέλφους τους. Πρώτα από όλα η αρμονία καιη ομορφιά είναι στοιχεία που ο έλληνας σχεδιαστής βιώνει από την ημέρα της γέννησης του. Η αντίληψη του έλληνα για την ποίηση και το φιλοσοφείν της ζωής είναι άμεσα συνδεδεμένα με την καθημερινότητα του. Είτε ζει σε μια μεγαλούπολη είτε στη φύση ο έλληνας έρχεται καθημερινά σε επαφή με έναν ουρανό που αρκεί για να σκεπάσει οποιαδήποτε ασχήμια υπάρχει γύρω του. Οι παραδόσεις μας και ο τρόπος που έχει εξελιχτεί η χώρα μας ανά τους αιώνες δίνουν αυτομάτως σε οποιονδήποτε έλληνα δημιουργό ένα πλεονέκτημα που λίγοι λαοί έχουν.
Εκείνο που μπορεί να ξεχωρίσει τον έλληνα σχεδιαστή από τον ξένο είναιη εκμετάλλευση των εικόνων και του τρόπου σκέψης μας. Δεν έχουμε κανέναν λόγο να αντιγράφουμε ή να ακολουθούμε τους ξένους σχεδιαστές έχουμε ανάγκη νααναδείξουμε τα δικά μας μοναδικά στοιχεία.

4. Σχεδιάστριες όπως η Μαίρη Κατράντζου και η ΣοφίαΚοκοσαλάκηεξασφάλισαν ένα όνομα τεράστιας εμβέλειας όταν έφυγαν από την Ελλάδα. Πιστεύετε πως τα ελληνικά ταλέντα «αδικούνται» με το να παραμένουν εδώ;
Πιστεύω πως αν συνεχίσουμε να λειτουργούμε με τον τρόπο που λειτουργούμε τότε ναι. Ζούμε σε μια μικρή χώρα και ακριβώς όπως γίνεται σε οποιαδήποτε μικρή κοινωνία υπερισχύουν οι γνωριμίες και όχι το ταλέντο.Τα ταλέντα που προέρχονται από την χώρα μας θα συνεχίσουν να φεύγουν και να διαπρέπουν στο εξωτερικό εάν δεν αποφασίσουμε επιτέλους να αποτινάξουμε από πάνω μας αυτή την αντίληψη. Πρέπει νααρχίσουμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά και νομίζω πως ήδη έχουμε αρχίσει να το κάνουμε.

5. Μέσα στο γενικότερο κλίμα της οικονομικής αβεβαιότητας που επικρατεί, πιστεύετε πως τα νέα ταλέντα διστάζουν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους ή πως τώρα βρίσκουν την ευκαιρία να ξεχωρίσουν από τη μάζα;

Η λέξη κρίση για τους κινέζους έχει διττή έννοια και σημαίνει επίσης ευκαιρία.Πιστεύω ακράδαντα πως η κρίση μας έχει κάνει άθελα της ένα «δώρο»·περισσότερο ελεύθερο χρόνο που χρόνια οι περισσότεροι αναζητούσαμε και επιτέλους έχουμε! Χρόνο για να ανακαλύψουμε και κυρίως να εξελίξουμε τα ταλέντα μας. Ίσως μάλιστα τώρα είναι ακόμα πιο εύκολο να τα εκμεταλλευτούμε καθότι έχουμε πολύ λιγότερα να χάσουμε σε σχέση με πριν. Επίσης λόγω ακριβώς της κρίσης ο έλληνας καταναλωτής είναι πιο συνειδητοποιημένος και θέλει να ξοδεύει τα χρήματα του σε πράγματα που πραγματικά αξίζουν πράγμα που σημαίνει πως στρέφεται σε πιο ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτοί λοιπόν που αξίζουν θα ξεχωρίσουν και θα καταφέρουν ναπραγματοποιήσουν τα όνειρα τους.
6. Πώς θα μπορούσαμε εμείς, ως Έλληνες να στηρίξουμε την ελληνική μόδα;
Νομίζω πως το βασικότερο όλων είναι να μην ξεχνάμε στην βόλτα μας στα μαγαζιά να περνάμε πρώτα από τα καταστήματα που πωλούν ελληνικά προϊόντα και μετά να πηγαίνουμε σε εκείνα των πολυεθνικών εταιρειών. Θεωρούμε πολλές φορές πως εκείνα είναι φθηνότερα αλλά εγώ προσωπικά έχω εκπλαγεί πολλές φορές από ελληνικά προϊόντα που είναι όχι μόνο ανώτερα ποιοτικάκαι σχεδιαστικάαλλά και σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Εκτός των άλλων, ένα ρούχο που κατασκευάζεται στην χώρα που ζω είναι ένα ρούχο που προσφέρει δουλειά σε μια χρονική στιγμή που η εύρεση εργασίας είναι πολύ δύσκολη. Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε λίγο ως σύνολο και όχι ως μονάδες. Αν η ελληνική επιχείρηση δεν πηγαίνει καλά, θα μεταφέρει την γραμμή παραγωγής της σε κάποια χώρα με φθηνότερο εργατικό δυναμικό και εγώ αύριο δεν θα έχω δουλειά. Όλα γύρω μας συνδέονται μεταξύ τους και από αυτό τον κύκλο δεν εξαιρείται κανένας μας.

7. Σε τι υστερεί η λειτουργία του χώρου της ελληνικής μόδας και ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που έχουν ανάγκη από βελτίωση;

Νομίζω πως θα ήταν ευχής έργοναν άρχιζε και πάλι να λειτουργεί στην Ελλάδα ηυφαντουργία. Θα ήταν σίγουρα κάτι το οποίο θα βελτίωνε κατά πολύ την ελληνική μόδα και θα τηςέδινε έναν τρόπονα ξεχωρίσει. Επίσης θεωρώ όπως προανέφερα πως οι ελληνικές εταιρείες μόδας θα πρέπει να γίνουν περισσότερο εξωστρεφείς. Αφού αποφάσισαν να μείνουν και να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα θα πρέπει να βρουν τον τρόπο να λειτουργήσουναπό μέσα προς τα έξω. Έναεπίσης βασικό πρόβλημαείναι πως στις περισσότερεςελληνικέςεταιρείες υπάρχει ένας άνθρωπος υπεύθυνος όλων. Ο ίδιος άνθρωπος κάνει τοmarketing, ταsocialmedia, την επικοινωνία με τους πελάτεςκαιτον τύπο, τοconceptγια το στήσιμο των βιτρινών, κτλ. Πολλές φορές μάλιστα αυτός ο άνθρωπος είναιοίδιος οιδιοκτήτης της εταιρείας.Αντιλαμβάνομαι το να θέλει κάποιος να περνάνε όλα από εκείνον γιατί η επιχείρηση του ανήκει αλλά καμιά φορά ίσως να υπάρχουν άλλοι νεότεροι άνθρωποι που γνωρίζουν καλύτερα τα πράγματα έτσι όπως εξελίσσεται η εποχή.

8. Τέλος, ποια είναι η συμβουλή που θα δίνατε σε ένα νέο άτομο που αρχίζει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της ελληνικής μόδας; Τι είναι αυτό που θα του εξασφαλίσει την επιτυχία;

Πολλοί νέοι σήμερα ξεκινούν την δική τους επιχείρηση μόδας μέσω διαδικτύου κυρίως γιατί θέλουν να εκμεταλλευτούν το ταλέντοπου έχουν στην χειροτεχνία ήακόμα και το σχέδιο. Αυτό όταν ξεκίνησε ήταν όμορφο,όμως επειδή προσωπικά παρακολουθώ πάρα πολλούς νέους δημιουργούς βλέπω γύρω μου πολύ αντιγραφή. Θεωρώ λοιπόν πως το βασικότερο όλων εάν θέλει κάποιος να ξεχωρίσει και κυρίως να επιτύχει είναι η μοναδικότητα. Δεν χρειάζεται κανείς τους να μιμείται κανέναν. Οι περισσότεροι νέοι δημιουργοί δραστηριοποιούνται έντονα στο διαδίκτυο και πρέπει να καταλάβουν πως όσο ιδιαίτερο και αν είναι το προϊόν τους υπάρχουν εκεί έξω κάποιοι που θα το εκτιμήσουν. Είναι σημαντικό λοιπόν να κάνουν αυτό ακριβώς που θέλουν όπως το θέλουν χωρίς να επηρεάζονται από τις δουλειές άλλων που είναι ίσως ήδη επιτυχημένοι.Το μόνο που χρειάζεται είναι πίστη σε αυτό που κάνουν, επιμονή και συνέπεια απέναντι στα ταλέντα τους και τον καταναλωτή.

woman.in.gr

Sports in

Παναθηναϊκός: Επιστροφή στις προπονήσεις – Ατομικό Ιωαννίδης και Μπερνάρ

Επιστροφή στο γήπεδο για τον Παναθηναϊκό ενόψει της συνέχειας των πλέι οφ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 07 Μαϊου 2024