Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Πού πάνε τα μοντέλα όταν γεράσουν;

Πού πάνε τα μοντέλα όταν γεράσουν;

Μια αναλυτική ματιά στις brainiacs του επαγγέλματος και τις νέες καριέρες που δημιούργησαν.

Βιβή Μωραίτου

Oι σχεδιαστές τις βαφτίζουν μούσες. Oι φωτογράφοι τις αποθεώνουν. Οι άνδρες τις ονειρεύονται και οι γυναίκες τις ζηλεύουν. Οι ίδιες δηλώνουν χαμένες σε ανασφάλειες αδιανόητες για τον κοινό νου. Αλλά βαρύ το τίμημα της ματαιοδοξίας και εφήμερες οι καριέρες των μοντέλων -κι ας είναι και τοπ. «Όταν μεγαλώνεις ξαναχτίζεις τον πυρήνα σου γύρω από κάτι άλλο πέραν της εμφάνισης. Δεν γίνεται αλλιώς», λέει η θεατρική Μαρίζα Μπέρενσον με τη σοφία των 65 χρόνων της στο ντοκιμαντέρ About Face: The Supermodels, Then and Now. Το φιλμ γέμισε τις αίθουσες στο τελευταίο Φεστιβάλ Sundance περισσότερο από κάθε άλλο και αγοράστηκε από το HBO. Η πάλαι ποτέ μούσα του Ιβ Σεν Λοράν είχε προκαλέσει αίσθηση και στην προηγούμενη κινηματογραφική εμφάνισή της πριν από δύο χρόνια στο I Am Love. «Όταν γερνάς, δεν μετράς πια. Είναι βέβαιο ότι το κοινωνικό στάτους μου έχει εξαλειφθεί. Δεν είμαι πλέον καλεσμένη στα πρωτοκλασάτα πάρτι. Είναι όμως η κόρη μου», εξομολογείται η Ιζαμπέλα Ροσελίνι, που πριν γίνει πρόσωπο της Lancôme είχε ήδη ενεργή καριέρα στο σινεμά, όπως και σήμερα. Η διαπίστωση ακούγεται ακόμα πιο πικρή από τα χείλη αλλοτινών ακριβοπληρωμένων σταρ του είδους και μάλιστα με το υπόβαθρο μιας κόρης Μπέργκμαν και μιας εγγονής Σκιαπαρέλι (Μπέρενσον). Και να σκεφτεί κανείς πως η Ιζαμπέλα ξεκίνησε αυτήν τη δουλειά στα ώριμα και συγκροτημένα 28 της, δηλαδή στην ηλικία που οι περισσότερες έχουν πια εγκαταλείψει.
ΑΠΟΜΑΧΟΙ ΕΤΩΝ 25
O χρόνος δεν ήταν ποτέ φίλος των κοριτσιών του εξωφύλλου κι ας μην έχουν κλείσει ακόμα τα 15. Και ενώ τότε τα ντύνουν και τα βάφουν για να δείχνουν 25, στα 25 πρέπει να δείχνουν ξανά 15. Οξύμωρο. «Και για να το πει επιτέλους κάποιος, το πιο επιτυχημένο μοντέλο στον κόσμο αυτήν τη στιγμή θα ήταν μια 7χρονη με στήθος», έγραψε με αφορμή το About Face ο αρθρογράφος του αμερικανικού variety.com Τζον Άντερσον κριτικάροντας τις παράλογες απαιτήσεις της βιομηχανίας της μόδας.
Στην παράνοια αυτής της κυκλοθυμίας καμία δεν νιώθει ασφαλής. Όσο επιτυχημένο κι αν είναι ένα μοντέλο αργά ή γρήγορα το επόμενο -ωραιότερο, νεαρότερο- θα μετατρέψει το χρυσό θρόνο του σε ηλεκτρική καρέκλα. Το next big trend άλλοτε έρχεται με τις αναλογίες της Τουίγκι, άλλοτε με της Ζιζέλ. «Φαντάσου ένα κορίτσι που ανοίγει όλα τα σόου ξαφνικά να μην παίρνει πια τσάμπα όλα αυτά τα ρούχα. Όλα αυτά τα λεφτά. Να μην το καλούν πια ούτε στα πάρτι. Και μετά τι; Θα πιάσει μια δουλειά γραφείου; Εγώ θα περνούσα δύσκολα αν έπρεπε να το κάνω αυτό», λέει η 33χρονη Άντζελα Λίντβαλ παρουσιάστρια πλέον του Project Runway.
Στον πραγματικό και εξίσου ανταγωνιστικό κόσμο, όπου το ξεκίνημα κάθε καριέρας αξιώσεων ισοδυναμεί με δύο μάστερ, για πόσο θα καταφέρνει να στηρίζεται στο κομπόδεμά της μια πρώην έφηβη καλλονή που δοκίμαζε πανάκριβα φορέματα και τακούνια τον καιρό που οι άλλες υπέβαλλαν με τριμμένο τζιν τη διδακτορική διατριβή τους;
SΗΟW ME THE MONEY
Σε εποχές που άλλες 16χρονες από το Τέξας δεν τολμούσαν ούτε να ονειρευτούν Σεν Τροπέ και τουαλέτες ακόμα κι αν είχαν πετρελαιά μπαμπά, η Τζέρι Χολ ζούσε το δικό της ροκ παραμύθι έχοντας ξεφορτωθεί για πάντα τη στολή σερβιτόρας του φαστφουντάδικου της αλυσίδας Dairy Queen. Αυτό που παραδέχονται όλα τα σούπερ μόντελ είναι ο εθισμός τους στο -άφθονο- χρήμα και στην dolce vita που συνεπάγεται. Και όσο κρατήσει. Μπροστά στο μέγα δέλεαρ κοριτσάκια όπως η Τσέχα Πολίνα Πορίζκοβα, που ήταν επίσης 16 όταν ξεκίνησε την καριέρα της στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ανέχονται ταπεινώσεις και προσβολές -τις οποίες μετά κάνουν αυτοβιογραφία-καταπέλτη.
Η δήλωση της Λίντα Εβαντζελίστα εν έτει 1990 πως ούτε η ίδια ούτε οι φίλες της έχουν λόγο να ξυπνήσουν για λιγότερα από 10.000 δολάρια έγινε η αιτία σήμερα το 25% των νεαρών Αμερικανίδων μεταξύ 18-34 ετών να προτιμούν να κερδίσουν στο Next Top Model από το να πάρουν το Νόμπελ σύμφωνα τουλάχιστον με το βιβλίο Think της Αμερικανίδας Λίσα Μπλουμ. Αλλά τα χρυσά κορίτσια του ’90 είχαν μυαλό στο ωραίο κεφάλι τους και ταλέντο στην αποταμίευση. Ο καλός γαμπρός -βλ. Νατάλια Βοντιάνοβα, Στέφανι Σέιμουρ, Κρίστι Μπρίνκλεϊ- δεν ήταν για όλες η λύση. Ο εντοπισμός ενός ικανού publicist και ενός -ακόμα ικανότερου- συμβούλου επενδύσεων ήταν σημαντικότερος για να μην καταλήξουν να δουλεύουν στα 80 τους όπως η Κάρμεν ντελ Ορεφίς.
Δεν είναι πως το ιερό τέρας του μόντελινγκ, του οποίου οι αναμνήσεις περιλαμβάνουν άλλα ιερά τέρατα (Πάρκινσον, Άβεντον, Πεν, Χορστ, Μπιτόν) δεν πληρωνόταν αδρά. Όμως κάθε κύμα του τρικυμιώδους βίου της σάρωνε μηδενικά από τον τραπεζικό της λογαριασμό. «Αγόρασα τον πρώτο μου σύζυγο, πλήρωσα το κολέγιο της μητέρας μου και το σπίτι του πατέρα μου», λέει η γενναιόδωρη Κάρμεν, που τώρα κάνει ξανά comeback, αφού το 2008 έχασε, για δεύτερη φορά στη ζωή της, όλες τις οικονομίες της εξαπατημένη από το στενό της φίλο Μπέρνι Μάντοφ. Με τη βοήθεια της επιστήμης το ευθυτενές παράστημα της αειθαλούς Κάρμεν μάλλον δέος προκαλεί παρά συνειρμούς σχετικούς με την αρθρίτιδα, που την ταλαιπωρεί όπως και κάθε άνθρωπο της ηλικίας της. Η Ιταλοουγγαρέζα καλλονή δεν είχε προνοήσει για την προώθηση του brand name της -εδώ κολλάει ο ευέλικτος publicist- ώστε να στήσει τη δική της ανθηρή φίρμα και να μη χρειάζεται στην ηλικία της να παριστάνει την κρεμάστρα με προσωπικότητα.
ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Όσες δεν στράφηκαν στις τέχνες (οι Μίλα Γιόβοβιτς, Άμπερ Βαλέτα, Σαρλίζ Θερόν, Κάμερον Ντίαζ στην υποκριτική, οι Κάρλα Μπρούνι, Κάρεν Έλσον, Ιρίνα Λαζαρεάνου στη μουσική, η Έλενα Κρίστενσεν στη φωτογραφία και στο creative direction περιοδικών κ.λπ.) είδαν από νέα οπτική γωνία αυτό που έμαθαν να κάνουν καλύτερα, αυτήν τη φορά λανσάροντας τις δικές τους σειρές ρούχων (Κέιτ Μος, Κλόντια Σίφερ), καλλυντικών (Ιμάν, Κάρμεν Κας), επίπλων (Σίντι Κρόφορντ).
Στην 27χρονη Καρολίνα Κούρκοβα τη λύση πρόσφερε η τηλεόραση. Βρέθηκε να διδάσκει τις διαγωνιζόμενες του σόου Das Perfekte Model, όπως η Τάιρα Μπανκς στο Top Model και η Χάιντι Κλουμ στο Project Runway.
Στα 23 της η Κοκό Ρόσα δηλώνει nerd που προτιμάει τα γκάτζετ από τα ρούχα, έχει δικό της blog και επενδύει στα social media. Με έναν ευφυή συνδυασμό από τις πιο δημοφιλείς μηχανές αναζήτησης και πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, που περιλαμβάνουν ως και το tencent weibo, το κινέζικο twitter, η Κοκό συγκεντρώνει 1,65 εκατ. followers στον πλανήτη. Με τη βοήθεια του συζύγου της Τζέιμς Κόνραν στοχεύει στο να αμείβεται από τα προϊόντα που συστήνει-προωθεί. Αλλά σύμφωνα με τον publicist της, η Κοκό θα έχει πάντα το κοινό της γενέτειράς της, του Καναδά, που ποντάρει στα δικά του αστέρια, οπότε η Ρόσα έχει ήδη κάνει άνοιγμα προς τα εκεί με το Entertainment Tonight Canada.
Για όσες η σύγχρονη τεχνολογία παραμένει terra incognita υπάρχει πάντα η διέξοδος του Νew Αge. Η αφοσιωμένη στη γιόγκα Κρίστι Τέρλινγκτον, αφού πήρε πτυχίο στις Ανατολικές Φιλοσοφίες, γράφει, σχεδίασε για την Puma ρούχα για Κουνταλίνι, προτείνει προγράμματα yoga gym, συνεχίζει τις σπουδές της και οργώνει τον κόσμο μιλώντας για τα δικαιώματα των γυναικών στον τοκετό με την οργάνωσή της Every Mother Counts.
Επί ελληνικού εδάφους εκείνη που δεν εγκατέλειψε ποτέ τον κλάδο ήταν η Μαίρη Δρακοπούλου που άνοιξε το πρακτορείο μοντέλων Models One ήδη το 1979. Με διεθνή καριέρα πολλών καρατίων η Έλενα Κουντουρά έκρινε πως πλέον έχει περισσότερα να προσφέρει από τα έδρανα της Βουλής. Η Μάρα Δεσύπρη έχοντας περάσει χρόνια τώρα πίσω από την κάμερα βρίσκεται πια στο στάδιο να εκθέτει τη δουλειά της. Και ενώ η Εύη Αδάμ ασχολείται με τις δημόσιες σχέσεις ιατρικού κέντρου ομορφιάς, η Νίκη Κάρτσωνα διοργανώνει γάμους και η Βίκυ Κουλιανού έχει τη δική της σειρά ρούχων, μια άλλη Βίκυ, η Καγιά, διαπρέπει ως παρουσιάστρια της τηλεόρασης. Το ίδιο και η Ζέτα Μακρυπούλια που οι θεατρικές σπουδές της έπιασαν τόπο. Και βέβαια υπάρχει πάντα το είδος της καριέρας που η ανοδική πορεία της ξεκινάει εκεί που όλα τα άλλα παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις, της full time mum.

woman.in.gr

Sports in

Μεντιλίμπαρ: «Δεν συμβιβαζόμαστε με τίποτα άλλο εκτός από τη νίκη με ΑΕΚ – Να επισκεφτούμε ξανά αυτό το γήπεδο»

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ τόνισε πως ο Ολυμπιακός δεν θα συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο εκτός από τη νίκη ενώ υπογράμμισε με... νόημα πως οι «ερυθρόλευκοι» θέλουν να επισκεφτούν ξανά την «Opap Arena».

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024