Πέμπτη 09 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
The Lolita Effect: είναι επιθυμητές οι γυναίκες που αρνούνται να μεγαλώσουν;

The Lolita Effect: είναι επιθυμητές οι γυναίκες που αρνούνται να μεγαλώσουν;

Οι γυναίκες αγωνίζονται να μείνουν νέες όσο το δυνατόν περισσότερο. Γίνεται;

Ειρήνη Μαππά

Δεν πέρασε πολύς καιρός από τότε που η εκδότρια της βρετανικής Vogue Alexandra Shulman ανακοίνωσε ότι το περιοδικό δεν θα δημοσιεύει πλέον φωτογραφίες υποσιτιζόμενων και ανορεξικών μοντέλων. Μπορεί η είδηση αυτή να μην άγγιξε όλες τις γυναίκες, αφού, εντάξει, δεν νιώθουμε όλες αξιολύπητες επειδή δεν χωράμε στο size 0, αλλά σίγουρα θα ανακουφιστούμε βλέποντας στα περιοδικά γυναίκες που μοιάζουν πιο πολύ στον σωματότυπό μας.
Αυτό που ίσως θα πρέπει να μας προβληματίσει περισσότερο, είναι ότι η ενδεδειγμένη ηλικία για να αρχίσει ένα κορίτσι να δουλεύει, πέφτει όλο και περισσότερο. Αν την δεκαετία του ’90 οι 16χρονες θεωρούνταν μικρές, σήμερα κορίτσια της ίδιας ηλικίας έχουν περπατήσει ήδη τρία χρόνια στην πασαρέλα. Αυτό έχει δημιουργήσει μια τάση που χτυπάει κατευθείαν στο μονίμως ανασφαλές στοιχείο των γυναικών: την επιθυμία να μείνουν για πάντα νέες. Όλο και αυξάνονται οι φωτογραφίες σταρ που έχουν πατήσει ή ξεπεράσει τα σαράντα, να βολτάρουν με σκισμένα τζιν και ξεβαμμένα μπλουζάκια ως άλλες έφηβες ή να κάνουν αφελείς δηλώσεις με νάζι και παιδική ελαφρότητα. Το πιο περίεργο όμως είναι ότι από αυτό έχει γεννηθεί μια νέα εμμονή στο γυναικείο μυαλό: ότι για να γοητεύσεις έναν άντρα πρέπει να δείχνεις παιδί.
OH, BABY!
Η επιθυμία της αιώνιας νεότητας έχει υμνηθεί ανά τους αιώνες σε ποίηση, τραγούδια και ταινίες. Και, ναι, είναι ελκυστική. Αλλά είναι εντελώς διαφορετικό να θεωρείσαι ελκυστική επειδή είσαι νέα και άλλο να θεωρείς σέξι την παιδική σου συμπεριφορά. Σε πρόσφατο δημοσίευμα, κάτω από τον τίτλο «Αυτό είναι άραγε το πιο σέξι πρόσωπο;», ποζάρει η Karlie Kloss- ένα 19χρονο μοντέλο που ξεκίνησε την καριέρα της στα 13- με την συστολή και την αφέλεια παιδιού. Το άρθρο μάλιστα συμβουλεύει ότι για να γίνουμε πιο σέξι, πρέπει να κοιτάμε κάτω, ώστε να μισοκλείνουν τα βλέφαρα και να τονίζονται οι βλεφαρίδες. Θεωρεί ότι πιο ελκυστικές είναι όσες διαθέτουν μικρά μάτια και μεγάλο μέτωπο, όπως ακριβώς ένα μωρό. Σκεφτείτε πώς φαίνεται η Kate Moss όταν χαμηλώνει τα μάτια και τονίζεται το μέτωπό της. Ακόμα και οι κυματιστές τούφες των μαλλιών, τα ροδοκόκκινα μάγουλα και το ροδακινί δέρμα της παιδικής ηλικίας θεωρείται σέξι.
Κι έτσι μεγαλώνουμε με την ιδέα ότι όσο πιο πολύ απομακρυνόμαστε από την παιδική ηλικία, τόσο χάνουμε την σεξουαλικότητά μας. Κι επιστρατεύουμε ροζ λιπ γκλος για δροσερά χείλη, απαλό ρουζ στα μάγουλα, προϊόντα για ανάλαφρα, παρθένα μαλλιά που πέφτουν με αφέλεια στο πρόσωπο, όπως των μικρών κοριτσιών, για να κάνουμε φλας μπακ πίσω στο χρόνο όταν ήμασταν στις πρώτες τάξεις του σχολείου. Κατηγορούμε την Rihanna ότι μας κλέβει την παιδικότητά μας με τα βίαια videoclip κι επιμένουμε να παρακολουθούμε σύγχρονα παραμύθια όπoυ η Χιονάτη και η Σταχτοπούτα, από αθώες, κυνηγημένες ηρωίδες, καταλήγουν δυναμικές περσόνες και μοντέρνα sex symbols.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΛΟΛΙΤΕΣ
Ίσως μας παραπλανά και η ιδέα ότι στους άντρες αρέσει η αφελής, παιδική συμπεριφορά. Όλες είχαμε μια συμμαθήτρια που άρεσε στα αγόρια επειδή, όταν της τραβούσαν τα μαλλιά αυτή τους έδιωχνε με ναζιάρικα παράπονα. Όμως, όσο κι αν οι ίδιοι μένουν πάντα παιδιά, σίγουρα στην ενήλικη ζωή τους προτιμούν κάποια που να βρίσκεται σε ηλικία κατάλληλη για να ετοιμάσει ένα πιάτο φαϊ, να τους φέρει μπύρα και να μπορεί να κάνει ένα καλό στριπτίζ. Φαίνεται ότι τα κλισέ που βασανίζουν τις γυναίκες σχετικά με την εμφάνισή τους δεν τους αγγίζουν και τόσο, και φυσικά, δεν θα απέρριπταν έτσι απλά κάποια γυναίκα μόνο και μόνο επειδή δεν διαθέτει το μωρουδίστικο μέτωπο και τα αθώα μάτια μιας κούκλας. Σίγουρα, αν το καλοσκεφτεί κανείς θα βρει αρκετά baby-σύμβολα του σεξ- από την Marilyn Monroe μέχρι την Mila Kunis – αλλά εξίσου μεγάλη είναι και η παράδοση των sex symbols με την κλασική έννοια, που δεν μοιάζουν σε τίποτα με παιδιά.
Τα παραδείγματα εδώ είναι άπειρα, από την Liz Taylor μέχρι την Monica Belluci και την Megan Fox. Kι όμως οι σχεδιαστές επιμένουν να διαφημίζουν τα ρούχα τους πάνω σε μοντέλα που μοιάζουν με αγόρια ή με ανορεξικά παιδιά. Και αρκετές γυναίκες θεωρούν ότι πρέπει να βασανίζουν, να καταπιέζουν και να καταστρέφουν τον εαυτό τους για να μοιάσουν σε αυτό το πρότυπο. Μήπως αυτό είναι το πιο σοβαρό δείγμα ανήλικης συμπεριφοράς;
Υπήρξαν κακές στιγμές στην ιστορία της γυναικείας χειραφέτησης, μέχρι οι γυναίκες να κερδίσουν την οικονομική τους ελευθερία και να αποκτήσουν την δουλειά των ονείρων τους. Και μετά από τόση προσπάθεια, ήρθαν τελικά να εγκλωβιστούν μέσα στο σώμα τους, για να πείσουν τον Μr Perfect να τις προσέξει. Η σημερινή μοντέρνα άποψη ότι το κοριτσάκι θα συγκινήσει τον σύντροφο- μπαμπά της για να προστατέψει την μικρή πριγκίπισσά του είναι πάνω απ’ όλα ένα θλιβερό παραμύθι. Γιατί πώς μπορεί άραγε ένα μικρό παιδί να διεκδικήσει ενήλικη αγάπη;

woman.in.gr

Sports in

Μπαρτζωκας: Τι έλεγε για τον ΜακΚισικ στις 8/11 – Ποσό δικαιώθηκε έξι μήνες μετά (vid)

Τα λόγια του Γιώργου Μπαρτζώκα είχαν ως αποτέλεσμα την συγκεκριμένη εικόνα του Σακίλ ΜακΚίσικ στην σειρά με την Μπαρτσελόνα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 09 Μαϊου 2024